Na czym polega Państwa usługa?

Stworzyliśmy usługę przeznaczoną dla osób takich ja Ty, jak My: www.adres-znajomego.pl

Jest to usługa dla osób mieszkających w Niemczech i we Francji, które dokonują zakupów w Polsce.

Dajemy Ci do dyspozycji bezpieczny, fizyczny adres w Polsce, na który od teraz możesz kierować swoje zakupy dokonane w Polsce.

My odbieramy Twoje zamówienia w naszym magazynie w Polsce.

Gromadzimy Twoje wszystkie paczki.

Transportujemy do naszego magazynu w Niemczech.

Dokonujemy konsolidacji – pakujemy wszystko razem.

Następnie wysyłamy na wskazany przez Ciebie adres firmą kurierską.

Na adresy niemieckie, paczki są wysyłane kurierem niemieckim.

Na adresy francuskie, paczki są naturalnie wysyłane kurierem francuskim.

 

Jak muszą być zaadresowane przesyłki wysyłane na „Adres-Znajomego.pl”?

Po dokonaniu zamówienia w naszym sklepie otrzymasz wiadomość e-mail

Na wskazany przy rejestracji adres e-mail wysyłamy potwierdzenie zakupu wraz z adresem w Polsce, który udostępniamy dla Ciebie, abyś mógł kierować na niego swoje przesyłki z Polski.

Dokonując zakupów podajesz jako adres wysyłki/dostawy adres, który od nas otrzymałeś. Pamiętaj, że musi on wyglądać tak jak podaliśmy w instrukcji - tzn. oprócz samego adresu musi się znaleźć tam dopisek:

Terra Nostra/nr zamówienia/Twoje Nazwisko,

np.: Terra Nostra/XGKJCIJOC/Kowalski.

 

Co to jest konsolidacja przesyłek?

Konsolidacja przesyłek to proces łączenia mniejszych przesyłek przeznaczonych dla tego samego odbiorcy w jedną większą, mający na celu obniżenie kosztów wysyłki.

Łączymy wszystkie paczki przeznaczone dla Ciebie w jedną i wysyłamy ją na Twój adres. W ten sposób oszczędzasz na kosztach wysyłki poszczególnych paczek z Polski bezpośrednio do Ciebie.

 

Jak uzyskać adres do odbioru przesyłek w Polsce?

Adres ten otrzymasz od nas dokonując zakupu konkretnej usługi na naszej stronie www.Adres-Znajomego.pl. Na wskazany przy rejestracji adres e-mail wysyłamy potwierdzenie zakupu wraz z adresem w Polsce, który udostępniamy dla Ciebie, abyś mógł kierować na niego swoje przesyłki z Polski. Dokonując zakupów podajesz jako adres wysyłki/dostawy adres, który od nas otrzymałeś. Pamiętaj, że musi on wyglądać tak jak podaliśmy w instrukcji - tzn. oprócz samego adresu musi się znaleźć tam dopisek:

Terra Nostra/nr zamówienia/Twoje Nazwisko,

np.: Terra Nostra/XGKJCIJOC/Kowalski.

 

Przesyłka na www.Adres-Znajomego.pl. Jak to działa?

- Twoja rejestracja w systemie sklepu adres-znajomego.pl

- Wybór interesującej Cię usługi, zakup, płatność.

- Po złożeniu i opłaceniu zamówienia otrzymasz od nas e-mail z potwierdzeniem.

W e-mailu potwierdzającym zamówienie znajduje się link pt. „Historia zamówienia i szczegóły“. Po kliknięciu tego linku otwiera się strona zawierająca historię Twoich zamówień. Klikasz „szczegóły“ przy aktualnym zamówieniu. Na dole strony masz możliwość dodania wiadomości. W tym miejscu prosimy określić ilość paczek, która zostanie do nas wysłana.

- Na wskazany przy rejestracji adres e-mail wysyłamy potwierdzenie zakupu wraz z adresem w Polsce, który udostępniamy dla Ciebie, abyś mógł kierować na niego swoje przesyłki z Polski.

- Dokonując zakupów podajesz jako adres wysyłki/dostawy adres, który od nas otrzymałeś.

- Pamiętaj, że musi on wyglądać tak jak podaliśmy w instrukcji - tzn. oprócz samego adresu musi się znaleźć tam dopisek:

Terra Nostra/nr zamówienia/Twoje Nazwisko,

np.: Terra Nostra/XGKJCIJOC/Kowalski.

- Przyjęcie Twoich paczek w magazynie w Polsce.

- Transport Twoich paczek do magazynu w Niemczech.

- Konsolidacja przesyłek (odbywa się niezwłocznie po przyjęciu do magazynu w Niemczech ostatniej Twojej paczki).

- Wysyłka na wskazany przez Ciebie adres firmą kurierską.

 

W jaki sposób mogę zlecić konsolidację (łączenie przesyłek)?

Oferowana przez nas usługa to usługa konsolidacji i wysyłki. Konsolidacja zatem wykonywana jest domyślnie. Wystarczy, że dokonasz zakupu konkretnej usługi w naszym sklepie www.Adres-Znajomego.pl.

Po zakupie otrzymasz potwierdzenie zamówienia i adres naszego magazynu w Polsce. Teraz możesz kierować swoje przesyłki na ten adres. Pamiętaj jednak, aby adres zawierał dopisek:

Terra Nostra/nr zamówienia/Twoje Nazwisko,

np.: Terra Nostra/XGKJCIJOC/Kowalski.

 

Ile to kosztuje?

Aktualne ceny naszych usług opublikowane są na stronie naszego sklepu www.Adres-Znajomego.pl w zakładce Cennik.

 

Czym rożni się Państwa oferta od innych dostępnych na rynku?

Firmy kurierskie i Poczta oferują jedynie przesyłkę – korzystając z ich usług możesz zlecić/otrzymać poszczególne paczki osobno. My dostarczymy Tobie wszystkie Twoje przesyłki, spakowane w jeden karton, dzięki czemu nie musisz opłacać wielu przesyłek zagranicznych.

Firmy transportowe – w porównaniu do nich, no cóż… dzięki nam:

- nie musisz stale „wisieć na telefonie“, żeby zorganizować nadanie i odbiór paczki;

- my skonsolidujemy Twoje wszystkie paczki;

- paczkę zbiorczą (skonsolidowaną) otrzymasz jako normalną przesyłkę kurierską, bez konieczności dużego angażowania się z Twojej strony;

- z nami oszczędzasz czas i pieniądze i nerwy.

Brat, swat, sąsiad – sam wiesz, jak to wygląda :)

Nam nie będziesz winien dozgonnej wdzięczności. U nas zamawiasz, płacisz, my robimy swoje, Ty otrzymujesz swoje paczki. I założymy się, że adres naszego magazynu w Polsce, pozostanie już na zawsze Twoim „adresem znajomego”, z którego będziesz korzystał z zadowoleniem i zaufaniem.

 

Jak mogę poinformować o ilości przesyłek jakie zamierzam skierować na „Adres-Znajomego.pl”?

Po złożeniu i opłaceniu zamówienia otrzymasz od nas e-mail z potwierdzeniem. W e-mailu potwierdzającym zamówienie znajduje się link pt. „Historia zamówienia i szczegóły“. Po kliknięciu tego linku otwiera się strona zawierająca historię Twoich zamówień. Klikasz „szczegóły“ przy aktualnym zamówieniu. Na dole strony masz możliwość dodania wiadomości. W tym miejscu proszę określić ilość paczek, która zostanie do nas wysłana.

 

Do jakich krajów dostarczają Państwo przesyłki?

Realizujemy dostawy paczek z Polski na adresy na terenie Niemiec i Francji oraz wysyłkę z Niemiec do Polski.

W niedługim czasie będziemy realizować wysyłkę przesyłek łączonych do kolejnych krajów: Austrii, Belgii, Danii, Holandii, Szwecji, Włoch, Litwy, Łotwy i Estonii.

Uwaga! Ceny określone przez nas dotyczą przesyłek na adresy na terenie Niemiec i Francji z wyłączeniem wysp niemieckich, wysp francuskich oraz terytoriów zamorskich Francji. Wysyłka na wyspy i do terytoriów zamorskich Francji jest możliwa, lecz wymaga uprzedniego, indywidualnego ustalenia ceny.

 

Jak mogę zapłacić za Państwa usługi?

Adres-Znajomego.pl udostępnia różne rodzaje płatności:

Przelew bankowy – najdogodniejsza dla nas metoda płatności, gdyż nie pobierane są żadne prowizje.

Dla Twojej wygody udostępniamy 2 rachunki do płatności EURO – polski i niemiecki, oraz rachunek złotówkowy w banku polskim.

Karty kredytowe

Paypal

 

Jakich produktów nie mogę przesyłać na Adres-Znajomego.pl?

Następujących przedmiotów nie wolno przesyłać w ramach naszych usług:

- przedmiotów, które po spakowaniu przekraczają wagę 31,5 kg;

- przedmiotów, których długość po spakowaniu przekracza 175 cm;

- przedmiotów, których nie da się spakować w paczkę, dla której suma obwodu podstawy i długości nie przekracza 300 cm (2*szerokość + 2*głębokość + wysokość ≤ 300 cm). Przy czym długość to najdłuższy bok paczki;

- amunicji;

- akumulatorów;

- antyków;

- baterii litowych;

- banderol;

- biżuterii;

- bonów towarowych;

- broni i jej części;

- certyfikatów;

- dzieł sztuki;

- futer i skór;

- kamieni i metali szlachetnych;

- kamizelek kuloodpornych;

- kart kredytowych i płatniczych;

- korespondencji pocztowej (listów);

- materiałów łatwopalnych;

- materiałów radioaktywnych;

- materiałów wybuchowych;

- napinaczy pasów bezpieczeństwa;

- narkotyków, leków, środków psychotropowych;

- papierów wartościowych;

- pieniędzy i ekwiwalentów pieniężnych (monet, banknotów, czeków itp.);

- poduszek powietrznych;

- przedmiotów niebezpiecznych lub mogących wyrządzić szkodę osobom lub mieniu;

- przedmiotów zapakowanych w opakowania mogące zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe przesyłki;

- publikacji i materiałów audiowizualnych zabronionych przez prawo (np. pornografii);

- substancji żrących lub cuchnących;

- tytoniu i wyrobów tytoniowych;

- wyrobów alkoholowych;

- zwłok lub szczątków ludzkich;

- żywności szybko psującej się lub wymagającej specjalnych warunków przechowywania;

- żywych roślin;

- żywych zwierząt;

- przedmiotów, które na mocy obowiązującego prawa (polskiego, niemieckiego, francuskiego) nie mogą być przewożone;

 

A co jeśli waga mojej paczki po konsolidacji przekroczy wagę paczki przeze mnie opłaconej?

Jeżeli waga paczki skonsolidowanej przekroczy wagę maksymalną określoną dla danej usługi, wtedy będziemy starać się zredukować ją w pierwszej kolejności poprzez pozbawienie przesyłek składowych ich opakowania (jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy poinformuj nas o tym).

Jeśli to nie przyniesie oczekiwanego efektu, lub po prostu nie wyrażasz na to zgody wtedy określimy kwotę dopłaty jaką powinieneś uiścić w ramach dopłaty. Różnica pomiędzy ceną usługi dla faktycznej wagi Twojej przesyłki a kwotą wpłaconą przy zamawianiu usługi.

Np.: Zakładasz, że waga całości Twojego zamówienia i opakowania zmieści się w przedziale pomiędzy 5 a 15 kg. Zamawiasz i opłacasz konsolidację i przesyłkę na adres Niemiecki. Cena tej usługi to 25 Euro. Paczki docierają do naszego magazynu, konsolidujemy je i okazuję się, że waga łączna, po konsolidacji to 22 kg. Czyli jest to paczka mieszcząca się w zakresie wagowym 15-25 kg, dla której nasz cennik przewiduje cenę 28 Euro. W takim przypadku kwota dopłaty wynosi 3 Euro (28 Euro – 25 Euro = 3 Euro).

 

Czy mam możliwość śledzenia swojej przesyłki w Internecie?

Przesyłki w drodze od wysyłającego do naszego magazynu w Polsce – możesz śledzić, na podstawie informacji otrzymanych od wysyłającego (sprzedawcy).

Przez nas jesteś informowany w ciągu 24 h o następujących zdarzeniach:

- przyjęcie przesyłki do magazynu w Polsce;

- przyjęcie przesyłki do magazynu w Niemczech;

- konsolidacja i wysyłka paczki kurierem; otrzymujesz od nas numer przesyłki oraz nazwę firmy kurierskiej.

Na podstawie tego numeru możesz śledzić na bieżąco status Twojej przesyłki.

 

Czy możliwy jest odbiór osobisty?

Aktualnie odbiór osobisty nie jest możliwy. Możliwy jest natomiast dostarczenie przez naszego pracownika przesyłki bezpośrednio na wskazany przez Ciebie adres, jeśli jest to adres znajdujący się w pobliżu naszego magazynu w Niemczech. Taka dostawa wymaga uprzedniego uzgodnienia.

 

Dlaczego nie otrzymałem wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia?

Wiadomość z naszego sklepu www.Adres-Znajomego.pl wysyłana jest automatycznie. Jeśli nie otrzymałeś jej to w pierwszej kolejności sprawdź folder SPAM w Twojej skrzynce pocztowej.

 

Jak długo muszę czekać na swoją przesyłkę?

Od momentu przyjęcia Twoje ostatniej paczki w magazynie w Polsce do momentu doręczenia paczki skonsolidowanej na wskazany przez Ciebie adres mija od 5 do 12 dni. Czas ten zależy od dnia, w którym ostatnia Twoja paczka dotrze do magazynu w Polsce. Jeżeli dotrze w przeddzień transportu z magazynu w Polsce do magazynu w Niemczech, to przesyłka skonsolidowana będzie Ci doręczona w piątym dniu roboczym. Jeżeli natomiast dojdzie w dniu, w którym wysyłamy przesyłki do magazynu w Niemczech – wtedy dotrze w 12 dniu. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w naszym regulaminie.

 

Jakie formy płatności udostępniają Państwo swoim klientom?

Adres-Znajomego.pl udostępnia różne rodzaje płatności:

Przelew bankowy – najdogodniejsza dla nas metoda płatności, gdyż nie pobierane są żadne prowizje.

Dla Twojej wygody udostępniamy 2 rachunki do płatności EURO – polski i niemiecki, oraz rachunek złotówkowy w banku polskim.

Karty kredytowe

Paypal

 

Moje zakupy w Polsce przedłużą się, to jak długo moje paczki mogą pozostawać w Państwa magazynie?

Od momentu zakupu i opłacenia usługi, po otrzymaniu adresu naszego magazynu w Polsce masz 14 dni na skompletowanie swojego zamówienia – innym słowy: Twoje zakupy, Twoje paczki mogą w ciągu 14 kolejnych dni przychodzić na adres naszego magazynu w Polsce.

Okres ten, na Twoje pisemne życzenie (e-mail) może być przedłużony o kolejne 14 dni bez dodatkowych opłat.

Za paczki pozostające ponad 30 dni (maksymalnie 90 dni) w naszych magazynach naliczana będzie dodatkowa opłata określona w cenniku.

 

W jakich walutach można dokonywać płatności?

Za nasze usługi możesz płacić w walucie EURO i w polskich złotówkach (PLN).

 

W jakiej walucie ustalane są ceny?

Ceny zawsze są ustalane w walucie właściwej dla siedziby naszej firmy, czyli w walucie EURO. Ceny w PLN są ustalane na podstawie przelicznika.

 

Co to jest waga gabarytowa?

Wagę gabarytową, nazywaną inaczej wagą objętosciową lub wolumetryczną określamy według następującego wzoru:

(wysokość Paczki (w cm) x długość Paczki (w cm) x szerokość Paczki (w cm))/6000

Przykład:

Paczka o wymiarach 80 cm x 60 cm x 30 cm i wadze 4 kg

Waga rzeczywista = 4 kg

Waga wolumetryczna (objętościowa, gabarytowa) = (80 cm x 60 cm x 30 cm)/6000 = 24 kg

Uwaga! Jeśli waga gabarytowa przekroczy wagę rzeczywistą, wtedy brana jest przez nas pod uwagę waga gabarytowa.